Het vijfde eiland en terug naar huis - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Peter en Judith Dam - WaarBenJij.nu Het vijfde eiland en terug naar huis - Reisverslag uit Ponta Delgada, Portugal van Peter en Judith Dam - WaarBenJij.nu

Het vijfde eiland en terug naar huis

Door: Peter & Judith

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

05 Juli 2015 | Portugal, Ponta Delgada

Vrijdagochtend hebben we in Sao Jorge de auto ingeleverd en daarna nog een wandeling gemaakt naar de top van een heuvel in de buurt van onze Quinta. Vanaf de top van de Pico da Esperanca hadden we gezien dat dit ook een vulkaan is (zoals eigenlijk elke berg op de Azoren). Vanaf boven was er mooi uitzicht op Velas én de krater in. Er stond nog een oude ruine van een molen en een walvisvaardersuitkijkpost.
Om 14 uur hebben de dames van de Quinta ons naar het vliegveld gebracht. We vlogen met Sata naar Sao Miguel, gepland 50 minuten, maar we waren er na 35 minuten.
Leuk om dit vijfde eiland nog te zien, oorspronkelijk zouden we naar Terceira terugvliegen, maar omdat TAP een vlucht had geannuleerd, vlogen we nu vanaf Sao Miguel naar Lissabon op zaterdag.
Sao Miguel is het meest toeristische eiland van de Azoren en het was dus even wennen aan de drukte.
In Ponta Delgada, de hoofdstad van Sao Miguel hadden we lastminute een kamer geboekt in een hotel dat alleen nog kleine kamers aan de achterzijde had, maar dat was prima voor een nacht. We waren dus ook erg verbaasd toen we een complete penthouse met uitzicht aan 3 zijden (waaronder de haven / zee) tot onze beschikking bleken te hebben!
's Avonds en de volgende ochtend hebben we lekker het stadje verkend. Het was heerlijk weer, zonnig maar niet te warm. Ponta Delgada is een leuke stad! Vrijdagavond hebben we nog heerlijk verse vis gegeten bij een restaurantje dat werd aanbevolen in ons reisboek.
's Middags om 15.30 zijn we van Sao Miguel naar Lissabon gevlogen en aansluitend naar Amsterdam. Vannacht om 2 uur waren we weer thuis van een meer dan geweldige vakantie. De Azoren zijn misschien wel voor herhaling vatbaar....we zijn immers ook op 4 eilanden nog niet geweest!
Tot de volgende reis, x P&J