Op de drakenrug die oprijst uit de zee: Sao Jorge! - Reisverslag uit São Jorge, Portugal van Peter en Judith Dam - WaarBenJij.nu Op de drakenrug die oprijst uit de zee: Sao Jorge! - Reisverslag uit São Jorge, Portugal van Peter en Judith Dam - WaarBenJij.nu

Op de drakenrug die oprijst uit de zee: Sao Jorge!

Door: Peter & Judith

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

30 Juni 2015 | Portugal, São Jorge

Zondagmiddag zijn we uiteindelijk er toch nog op uit geweest met de auto, omdat het weer vanaf ons plekje gezien, beter leek rond de berg Pico. En dat was ook zo. We hebben één van de kratermeren goed kunnen zien en ook de berg was spectaculair met de wolken die er overheen rolden en dan opeens weer verdwenen. Blij dat we dat toch nog konden meepakken op een verder regenachtige dag!
Maandagochtend hebben we de auto ingeleverd in de haven van Sao Roque en zijn we op de boot gestapt naar Sao Jorge. Het regende pijpenstelen tijdens de overtocht en toen we aankwamen. ’s Middags trok het gelukkig open en hebben we het stadje Velas verkend. Ons B&B bevindt zich net boven Velas op de helling, 10 minuten heen, 20 terug…. Maar die helling zorgt wel weer voor spectaculair uitzicht vanaf onze kamer en het terras ervoor.
Vandaag hebben we de huurauto opgehaald en zijn we naar Faja dos Cubres gereden. Sao Jorge staat bekend om zijn Faja’s, dat zijn vlakke stukjes land onderaan een steile klif. Vanaf daar zijn we naar Faja da Caldeira de Santo Christo gewandeld, via de wand van de klif. Veel klimmen en dalen, maar het is de enige manier om Faia da Caldeira de Santo Christo te bereiken, er kunnen geen auto’s komen. Toch staan er wel een paar huizen en een kerk. De uitzichten onderweg waren spectaculair!
Inmiddels hebben we even gezwommen in het zwembad bij de quinta waar we verblijven en zijn we bijna klaar om Velas in te gaan voor een drankje en het avondeten!
Liefs uit Sao Jorge!