Op het zwarte eiland, Pico - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Peter en Judith Dam - WaarBenJij.nu Op het zwarte eiland, Pico - Reisverslag uit Ilha do Pico, Portugal van Peter en Judith Dam - WaarBenJij.nu

Op het zwarte eiland, Pico

Door: Peter & Judith

Blijf op de hoogte en volg Peter en Judith

27 Juni 2015 | Portugal, Ilha do Pico

Donderdag zijn we met de boot overgevaren van Faial naar Pico. Het is 30 minuten varen. Hier hebben we een appartementje gehuurd bij Madalena aan het strand bij een leuke familie. Pa schonk meteen een glas wijn voor ons in toen we om 14 uur aankwamen (hik!). ’s Middags hebben we boodschappen gedaan, omdat we nu ook zelf voor ons ontbijt moeten zorgen, en het stadje verkend.
Vrijdagochtend zijn we met de bus van 10 uur (dat is met de bus van 20 uur de enige bus in die richting overigens, dus die moet je niet missen….) vertrokken richting Monte. Vanaf daar hebben we een wandelroute door de wijnvelden gelopen, terug naar Madalena. Na de lunch hebben we een duik genomen in het zeezwembad tegenover het appartement. Heeeeeeel koud, maar wel lekker!
Vandaag hebben we een auto opgehaald in Madalena om 2 dagen mee op pad te gaan. We brengen ‘m maandag terug in Sao Roque waar we dan de boot nemen naar Sao Jorge.
Vanaf vandaag slapen we 2 nachten in Prainha in een huisje aan zee. De tocht hierheen vanochtend was al prachtig! Vanaf hier gaan we het eiland verder verkennen. We hebben al gezien dat het hier veel groener is dan aan de Mdalena-kant van het eiland, waar het kaler is met veel lavasteen. Ook hebben we voor morgenvroeg een tour geboekt om per boot walvissen en dolfijnen te gaan bekijken. Leuke dingen dus weer in het vooruitschiet!
Liefs van hier!